Klassieke en retro Inter Milan voetbalshirts
De blauwe helft van Milaan kan alleen voetbalclub Internazionale Milano of Inter betekenen, zoals ze beter bekend zijn, en net als hun naaste buren gaat de kleur gepaard met zwarte strepen op hun teamstrip.
Inter heeft sinds hun oprichting in 1908 blauwe en zwarte shirts gedragen (die blijkbaar dag en nacht symboliseren), in het algemeen in combinatie met zwarte korte broeken en sokken.
De enige hapering in de tenue-traditie van de club deed zich voor in 1928 toen de heersende Italiaanse fascistische partij de club fuseerde met Unione Sportiva Milanese om een nieuw team te creëren, Ambrosiana SS Milano. Deze nieuwe club droeg een geheel wit tenue versierd met een groot rood kruis; het symbool van de stad Milaan. Toen het stof na het einde van de Tweede Wereldoorlog was neergedaald, keerde de club terug naar hun vorige naam en trok de traditionele blauwe en zwarte strepen uit de kast met uitrusting.
Een geheel wit tenue, compleet met kruis, verscheen in 2008 toen Inter's tenuefabrikanten Nike het ontwerp nieuw leven inblazen ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van de club. Deze herdenkingsstrip was ook gedenkwaardig vanwege het feit dat de clubsponsor, Pirelli, toestond dat hun logo op het shirt drastisch verkleind werd om het ontwerp niet te beïnvloeden; een baanbrekende zet.
Net als hun rood en zwart geklede buren, weg van de San Siro, geeft Inter de voorkeur aan witte tenues, royaal afgezet met blauw en zwart.
Eerdere Inter-sponsors zijn onder meer Misura (82-91), Fiorucci (92-95) en de originele shirt-klanten van de club Inno-Hit (81-82). Pirelli is sinds 1995 sponsor.
Nike produceert momenteel de Inter-kit en is sinds 1998 bij het team. Umbro had eerder de clubstrip geleverd aan Uhlsport en Le Coq Sportif en produceerde daarvoor ook memorabele outfits voor de club.